NPC NPC

NPC ożyją dzięki AI! Czeka nas nowy poziom immersji w grach

Francuski producent gier Ubisoft miał w swojej historii wzloty na szczyty, jak i cięższe czasy, w których spekulowało się o możliwości wchłonięcia ich przez inną dużą korporację. Taka sinusoida miała swoje podłoże oczywiście w aktualnie opublikowanych tytułach jak i decyzjach zarządu.

Co by nie mówić o Ubisoft – firma ma w swojej historii kilka naprawdę solidnych tytułów, które są monetyzowane z sukcesem. Niemal każda (poza paroma wpadkami) odsłona Assasin’s Creed to hit, nawet jeżeli gameplay nie różni się niczym do poprzedników. Być może właśnie współpraca Nvidia i Inworld pomoże przełamać tę monotonię w grach i pozwolić doświadczyć graczowi pełnej immersji i różnorodności każdego ze światów za sprawą nowej generacji NPC-ów.

NEO NPC

NPC

Podczas tegorocznej konferencji Game Developer’s Conference firma Ubisoft zaprezentowała efekt współpracy z wyżej wymienionymi firmami, prezentując coś, co nazwali „NEO NPC”. Jest to nowa generacja postaci fabularnych świata gry, które będą posiadały dowolność w sposobie i poziomie integracji z graczem – w zależności od parametrów zewnętrznych. Oczywiście każda z postaci będzie miała napisany scenariusz, ale to od warunków otoczenia zależy jak rozmowę poprowadzi z nami NPC – poza tym, co będzie konieczne dla fabuły.

Ci, co bardziej śledzą rozwój AI w grach wiedzą, że nie jest to pierwsze podejście do „inteligentnych” NPC-ów. Jest kilka tytułów, które próbowały innowacyjnego podejścia do tchnięcia życia do postaci. Najlepszym działającym przykładem NPC-ów sterowanych przez AI jest Vaudeville – gra kryminalna z 2023 roku, która zebrała pochlebne opinie na Steam właśnie za dialogi z postaciami.

Inteligentne NPC będą rewolucją w grach, na co gracze czekali od lat?

NPC

Oczywiście nadal byliśmy na poziomie, gdzie człowiek bez problemu wyczuje sztuczność. Niemniej jednak ziarno zostało zasiane, a Vaudeville pokazało kierunek, który branża gier odkryje w krótkim czasie. Wszystko wskazuje, że ten czas nadszedł, a odpowiednia suma gotówki Ubisoftu pozwoli rozwinąć skrzydła NEO NPC.

Pierwsze demo pokazane na konferencji GDC prezentowało już na starcie wyższy poziom niż wspomniana gra, ale w zdecydowanie ograniczonym zakresie ze względu na demonstracyjne środowisko.

To coś zupełnie innego. Ale po raz pierwszy w życiu mogę porozmawiać z postacią, którą stworzyłam. Marzyłam o tym od dziecka.

Dyrektor ds. narracji Virginie Mosser

Wydaje mi się, że Ubisoft, jak tylko będzie gotowe, aby chociaż w niewielkim stopniu wprowadzić nową generację postaci fabularnych, zrobi to w jednym z tytułów AAA. Dobra gra, która wykorzysta możliwości porozmawiania z NPC spowoduje, że gracze inaczej spojrzą na każdą inną formę komunikacji i zwyczajnie wymuszą ich rozwój w kierunku wirtualnego świata, który w końcu przełamie monotonię i może zaciekawić.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments