JPMorgan twierdzi, że jego oprogramowanie AI Cash Flow zmniejszyło pracę ludzi o prawie 90%.
JP Morgan Chase & Co. to jeden z największych holdingów finansowych na świecie z aktywami wartymi 2,5 bln dolarów amerykańskich, działający w ponad 50 krajach. Jest liderem w zakresie bankowości inwestycyjnej oraz usługach dla klientów biznesowych.
Bank, podobnie jak chociażby Bank of America czy RBC inwestuje duże pieniądze w rozwój AI, wierząc, że przyniesie ono bezpośredni zysk firmie.
AI Cash Flow od JPMorgan ma zredukować pracę człowieka
JPMorgan uruchomił w zeszłym roku bezpłatne narzędzie Cash Flow Intelligence AI dla swoich klientów korporacyjnych, a teraz bank twierdzi, że narzędzie to pomogło niektórym z nich ograniczyć manualną pracę zorientowaną na człowieka o blisko 90%. Korzysta z niego około 2 500 klientów.
Strona rozwiązań analitycznych JPMorgan wspomina o narzędziu jako „intuicyjnym interfejsie sztucznej inteligencji”, który analizuje, sortuje i kategoryzuje przepływy pieniężne firmy. Może również pomóc klientom w tworzeniu prognoz.
Prognozowanie przepływów pieniężnych jest bardzo złożone i wymaga dużego rozeznania
Tony Wimmer, szef działu danych i analiz w dziale płatności hurtowych JPMorgan
W zeszłym roku mogliśmy przeczytać, że firma postawiła sobie za cel wygenerowanie 1,5 miliarda dolarów wartości biznesowej dzięki sztucznej inteligencji w 2023 roku. Nie wiemy, jak z realizacją tych planów, jednak spekuluje się, że sukces AI Cash Flow może spowodować, że narzędzie przestanie być bezpłatne i JPMorgan zacznie na nim zarabiać.
Dyrektor generalny JPMorgan, Jamie Dimon, przewidział w październiku, że następne pokolenie będzie prawdopodobnie pracować 3,5 dnia w tygodniu dzięki sztucznej inteligencji. Trochę żałuję, że nie jestem następnym pokoleniem, ale z ekscytacją będę obserwował zachodzące zmiany.
źródło: entrepreneur.com