AI jest wszędzie, a tocząca się kula generatywnych obrazów wcale nie zamierza się zatrzymywać. Widać to szczególnie w promowaniu marki, czy po prostu treściach reklamowych. Nieprawdziwe zdjęcia, influencerki AI, czy całe spoty stworzone przez narzędzia sztucznej inteligencji.
Okazuje się jednak, że nie wszystkie korporacje chcą stosować takie metody. Jedną z nich jest Dove – firma kosmetyczna, która składa pewne obietnice i rusza z konkretną kampanią. Spółka ogłosiła, że nigdy nie użyje obrazów generowanych przez AI do reprezentowania rzeczywistych ciał w swoich kampaniach reklamowych. Oczywiście, że niektóre materiały będą poprawione przez specjalistyczne programy, ale generatywna sztuczna inteligencja nie będzie wykorzystywana. Dove stawia na prawdziwych ludzi i publikuje wyniki badań.
Dove obiecuje nie używać generatywnej AI do promowania ludzkiego piękna
Dove zwraca uwagę na to, jak przedstawianie piękna (szczególnie tego kobiecego) w mediach wpływa na starania się kobiet, aby upodobnić się do – de facto – nieprawdziwych przykładów idealnej sylwetki ciała. To podświadome, szkodliwe wywieranie presji, aby stać się perfekcyjną wizualnie jednostką społeczną. Statystyki przerażają. Dove stwierdza, że ponad 1 na 3 kobiety w USA poświęciłby rok życia, aby osiągnąć idealny wygląd lub ciało.
Badanie pokazuje również, że chociaż ideały piękna ewoluowały przez lata, aby być bardziej integracyjnym w zależności od rasy, orientacji, płci i wielkości, lista kontrolna ideałów wyglądu rośnie i jest niemożliwa do spełnienia – od zdrowego wyglądu (81%) do bycia szczupłym (72%) i posiadania małej talii (69%), będąc jednocześnie krągłym (59%). Obecnie prawie 9 na 10 kobiet i dziewcząt twierdzi, że było narażonych na szkodliwe treści kosmetyczne w internecie. Jednym z największych zagrożeń dla przedstawienia prawdziwego piękna jest sztuczna inteligencja.
Wyniki badań zrealizowane przez Dove
Większość obrazów wygenerowanych przez AI są wykonane tak, że osiągnięcie takiego efektu w prawdziwym życiu jest niemożliwe do zrealizowania, co finalnie niekorzystnie wpływa na zdrowie psychiczne kobiet. W miarę ewolucji technologii AI coraz trudniej jest odróżnić to, co jest prawdziwym pięknem, od tego, co produkuje sztuczna inteligencja.
Dove udostępnia wytyczne Real Beauty Prompt
Dove zobowiązuje się do nie używania sztucznej inteligencji w swojej komunikacji, ale jednocześnie nie zamyka się całkowicie na AI. Taki jest cel ich kampanii. To zbiór porad dla innych firm, jak wykorzystać nowoczesną technologię, aby nie miała zgubnego wpływu na ludzi. Dove stworzył Wytyczne Real Beauty Prompt – łatwe w użyciu wskazówki, jak tworzyć obrazy bardziej reprezentatywne dla Real Beauty w najpopularniejszych generatywnych programach AI, dla każdego, kto zdecyduje się odkryć tę nową technologię. 72-stronicowy pdf można pobrać z oficjalnej strony Dove. Znajdziecie go tutaj.
Kampania będzie również wspierana przez celebrytów: Rebę McEntire, Drew Barrymore, Beanie Feldstein oraz Marsai Martin. Użyczą swoich głosów i historii, aby podnieść świadomość ludzkiego piękna.
Żródło: Dove