Reklama AI Reklama AI

Pierwsza reklama AI zrobiona przez Polaków. Nie chce być narzekającą bułą, ale Panie Douglas – daj Pan spokój!

Polacy nie gęsi – swoje AI mają. Firma Douglas zleciła stworzenie spotu reklamującego nowy tusz do rzęs. Jest to pierwsza reklama w naszym kraju wygenerowana przez sztuczną inteligencje.

Reklama AI to współpraca Douglasa z MullenLowe Warsaw, studiem Truskavka i Krzysztofem Kujawskim z Humanverse. Gwiazdą spotu została… influencerka AI – Meta_Queen. Celebrytka AI (nie wierzę w to, co piszę) jest dosyć popularną personą na TikToku. Ma 19,2 tysięcy obserwujących. Z drugiej strony patrząc na modelkę AI, która pozuje i udziela wywiadu dla meksykańskiego Playboya, to taka wirtualna gwiazda nie powinna mnie już dziwić.

Pierwsza reklama AI zrealizowana przez Polaków. Jest źle.

Reklama AI

Reklama AI dla Douglasa wygląda… no wygląda źle – przynajmniej według mnie. To w zasadzie nie jest wina samej influencerki AI, a ogólnego pomysłu. Szkoda, że pierwszy polski spot dotyczy tuszu do rzęs, czyli maskary, która powinna zostać zaprezentowana na prawdziwej skórze. Poza tym reklama trwa jedynie 19 sekund i pędzi na łeb na szyję. Model ledwo co muska swoje rzęsy, montaż jest potwornie chaotyczny. Ja – jako odbiorca – ledwo zapamiętuje, że wirtualna kobieta maluje sobie rzęsy. Niby jest na nie zbliżenie, ale czy znajduje się tam jakiś kosmetyk? Trudno stwierdzić.

Krajobraz influencer-marketingu stale ewoluuje, a ostatnio pojawił się nowy trend – influencerzy AI. I choć wiemy, że we współpracach influencerskich autentyczność i wiarygodność to podstawa, chcąc iść o krok dalej, testowo postawiliśmy na współpracę z wirtualną postacią. Liczymy na to, że zaangażowanie do kampanii Meta Queen, będzie ciekawym początkiem dla innowacyjności i kreatywności w komunikacji nowości w branży beauty

Ewa Sadowska, Head of Marketing Communications

Influencerka AI pewnie jeszcze się pojawi w innych spotach. Strach się bać?

Z jednej strony cieszy fakt, że Polacy nie są w tyle, jeśli chodzi o trendy i nie obca nam technologia. Z drugiej – wykonanie jest złe, modelka prezentuje się jak wygenerowane Simsy sprzed 10 lat, a reklamowany produkt – nietrafiony. Rozumiem, że to test i może zbyt krytycznie podchodzę do tych prób, ale niestety – takie są moje odczucia i nie zamierzam ich ukrywać.

Za realizację odpowiedzialny był Krzysztof Kujawski (virtual video director). Kampania Douglasa będzie się składać z serii animacji, za które odpowiada Saatchi x Saatchi. Jakie będą kolejny spoty? Strach pomyśleć. A może zostanę pozytywnie zaskoczony? Na pewno opisze swoje wrażenia. A wam jak się podobna pierwsza polska reklama AI? Kitm hit, a ja niepotrzebnie się czepiam, czy jednak warto docenić starania twórców?

Żródło: Wirtualne Media

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Gab

Moja reakcja: ALE ŻE CO?