Polacy nie gęsi – swoje AI mają. Firma Douglas zleciła stworzenie spotu reklamującego nowy tusz do rzęs. Jest to pierwsza reklama w naszym kraju wygenerowana przez sztuczną inteligencje.
Reklama AI to współpraca Douglasa z MullenLowe Warsaw, studiem Truskavka i Krzysztofem Kujawskim z Humanverse. Gwiazdą spotu została… influencerka AI – Meta_Queen. Celebrytka AI (nie wierzę w to, co piszę) jest dosyć popularną personą na TikToku. Ma 19,2 tysięcy obserwujących. Z drugiej strony patrząc na modelkę AI, która pozuje i udziela wywiadu dla meksykańskiego Playboya, to taka wirtualna gwiazda nie powinna mnie już dziwić.
Pierwsza reklama AI zrealizowana przez Polaków. Jest źle.
Reklama AI dla Douglasa wygląda… no wygląda źle – przynajmniej według mnie. To w zasadzie nie jest wina samej influencerki AI, a ogólnego pomysłu. Szkoda, że pierwszy polski spot dotyczy tuszu do rzęs, czyli maskary, która powinna zostać zaprezentowana na prawdziwej skórze. Poza tym reklama trwa jedynie 19 sekund i pędzi na łeb na szyję. Model ledwo co muska swoje rzęsy, montaż jest potwornie chaotyczny. Ja – jako odbiorca – ledwo zapamiętuje, że wirtualna kobieta maluje sobie rzęsy. Niby jest na nie zbliżenie, ale czy znajduje się tam jakiś kosmetyk? Trudno stwierdzić.
Krajobraz influencer-marketingu stale ewoluuje, a ostatnio pojawił się nowy trend – influencerzy AI. I choć wiemy, że we współpracach influencerskich autentyczność i wiarygodność to podstawa, chcąc iść o krok dalej, testowo postawiliśmy na współpracę z wirtualną postacią. Liczymy na to, że zaangażowanie do kampanii Meta Queen, będzie ciekawym początkiem dla innowacyjności i kreatywności w komunikacji nowości w branży beauty
Ewa Sadowska, Head of Marketing Communications
Influencerka AI pewnie jeszcze się pojawi w innych spotach. Strach się bać?
Z jednej strony cieszy fakt, że Polacy nie są w tyle, jeśli chodzi o trendy i nie obca nam technologia. Z drugiej – wykonanie jest złe, modelka prezentuje się jak wygenerowane Simsy sprzed 10 lat, a reklamowany produkt – nietrafiony. Rozumiem, że to test i może zbyt krytycznie podchodzę do tych prób, ale niestety – takie są moje odczucia i nie zamierzam ich ukrywać.
Za realizację odpowiedzialny był Krzysztof Kujawski (virtual video director). Kampania Douglasa będzie się składać z serii animacji, za które odpowiada Saatchi x Saatchi. Jakie będą kolejny spoty? Strach pomyśleć. A może zostanę pozytywnie zaskoczony? Na pewno opisze swoje wrażenia. A wam jak się podobna pierwsza polska reklama AI? Kitm hit, a ja niepotrzebnie się czepiam, czy jednak warto docenić starania twórców?
Żródło: Wirtualne Media
Moja reakcja: ALE ŻE CO?